Word lid of Kom langs
Bestaat kunst alleen maar uit musea bezoeken of schilderen? Zeker niet, ViaKunst organiseert nog veel meer! Benieuwd naar wat we allemaal doen?
Onze activiteiten
Wat houdt het eigenlijk in dat ViaKunst een vrijblijvende vereniging is? Hoe zit ViaKunst in elkaar? En uit welke mensen bestaat de vereniging?
Over ViaKunst
Je kan hier namelijk nooit té enthousiast zijn over iets. Iedereen die ik spreek dares to care. Ik vind dat mooi.
Bram, lid sinds 2019
Als CreaCie Kintsugi kan de laatste activiteit van het jaar natuurlijk maar één ding zijn: kintsugi! Of nou ja, we moesten even creatief zijn met de naam om onze ViaV…-streak gaande te houden, vandaar: ✨ViaVintsugi✨.
Kintsugi is een Japanse kunstvorm waarbij gebroken keramiek wordt gerepareerd met goudkleurige verbindingen. In plaats van scheuren en breuken te verbergen, worden ze juist benadrukt. Zo vertellen de beschadigingen het verhaal van een voorwerp en dragen ze bij aan zijn schoonheid. Het resultaat is niet alleen een gerepareerd stuk servies, maar een uniek kunstwerk.
Voor deze activiteit neem je je eigen servies mee. Heb je laatst je favoriete bord, mok of kommetje laten vallen? Dan is dit het perfecte moment om het een tweede leven te geven. Heb je nog een vaasje, schaaltje of ander stuk keramiek staan dat nét niet helemaal jouw stijl is, of juist zo mooi dat het een kunstwerk verdient? Neem het mee! Anders kan je pareltjes vinden in een kringloopwinkel, of check nog even heeeeelemaal achterin je keukenkastje. Neem verschillende patronen en vormen mee of ruil scherven met anderen voor een nóg unieker eindresultaat.
En maak je geen zorgen als je servies nog heel is. Tijdens de activiteit kun je het namelijk eerst zelf kapotslaan voordat je het weer in elkaar zet. Een unieke combinatie van creatieve rust én gecontroleerde destructie. Dus zit je nog met wat opgekropte frustraties van het collegejaar? Dan is dit het perfecte moment om alles eruit te slaan en zonder frustraties de zomer in te gaan.
Lieve leden,
zoals jullie misschien al gemerkt hebben, zijn we een jaarboek aan het maken voor dit jaar! Als je een aandenken wilt aan dit fantastische jaar met onder andere het smoelenboek, veel foto’s en een ranking van bestuurshaiku’s, kun je dit jaarboek bestellen!
Het jaarboek kost uiteindelijk 7,50, en jullie kunnen hem woensdag 10 juni ophalen!
Samen met onze broertjesverenigingen STUK en de VSA hebben we een hele leuke pubquiz gemaakt, waarbij jij je kennis over pop culture, toneel en kunst kan testen! Dus kom gezellig kennis maken met onze broertjesverenigingen en bundel al je kennis om een paar leuke prijzen te kunnen winnen :)))
De inloop is om 20:00 en de pubquiz zal om 20:45 beginnen en duren tot ongeveer 23:00, maar daarna zal de borrel natuurlijk gewoon doorgaan!
Omdat onze broertjesverenigingen veel internationale leden hebben zal de pubquiz in het Engels worden gegeven.